jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Oj vilket tryck idag!

Publicerad 2014-05-12 23:03:14 i Träning,

Jag har som sagt i princip bara legat i soffan idag men jag tog tag i att dra till gymmet, det blev så fint väder så jag gick faktiskt dit som uppvärmning och sen hem igen självklart som nedvärmning. 


På gymmet blev det ett intensivt benpass med fyra övningar på en halvtimme. Körde först två det uppvärmning i smithmaskinen sen följde passet enligt följande: 


* Knäböj i smithmaskin, 2 set på 37.5 kg - 10 rep, 2 set på 40 kg - 10 rep 

* Enbens knäböj i smithmaskin, 4 set på 27.5 kg - 10 rep / ben 

* Liggande benpress, 3 set på 80 kg - 15 rep

* Kickbacks i cablecross, 4 set på 32 kg - 12 rep / ben 


Fy tusan vad svettig jag var efter det och benen skakade riktigt bra! Ökade tre av övningarna från tre set till fyra set, kändes som det var på tiden att pressa lite mer. 
Efter gymmet slängde jag ihop en fylld kycklingfilé, fylld med en Philadelphiaröra med salladslök och basilika. Blev helt okej men jag blev galet mätt, orkade inte hela.. 
Nu är jag inne på näst sista avsnittet av Scandal, ska se sista imorgon för snart är det dags att sova. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela