jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Knäckepizza och fruktsallad

Publicerad 2014-05-15 23:00:58 i Allmänt, Mat,

Mina föräldrar gjorde denna pizzan hemma för ett tag sen och jag har velat testa sen dess så ikväll var det dags. 

Behövs: 
Runt knäckebröd
Tomater (finkrossade eller krossade) 
Pålägg (jag hade strimlad kalkon) 
Ost 
Pizzakrydda


Då jag endast gjorde halv sats så delade jag knäcket, lät mina 200 gram finkrossade tomater rinna av ordentligt och fördelade sedan det på knäcket. Jag hade tomater med basilika i, passade perfekt. 

Sen fördelade jag 75 gram kalkon, halv sats som sagt, över det och toppade med riven prästost, typ 50 gram tror jag. Och över det rikligt med pizzakrydda för jag tycker om det. 

In i ugnen på 175-200 grader i 10 minuter sen färdig att äta. Tänk på att den inte kan få allt för mycket yta för då bränner man kanterna på knäcket. 


Efter den åt jag en fruktsallad till efterrätt, ska äta upp all frukt tänkte jag till imorgon när vi sticker till Polen. Lite kvar nu bara. 
Imorgon blir det upp halv sex, köra päronen till Sturup, hem äta frukost, packa, ner och träna, handla, göra matlåda till båten, kanske gå en sväng, äta lunch och sen dra ner till färjan så jag är där kl 13 - inte fullspäckad morgon va?? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela