jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Favoritrestaurang: Upp eller Ner

Publicerad 2014-05-09 22:57:16 i Allmänt,

Idag jobbade jag en kort stund under förmiddagen sen stack jag hem till pappa och en trött Måns. Skulle hålla honom vaken en stund till så blev Bilar (hans favvofilm) och sen lunch och läggdags. Jag skulle natta honom och det var så mysigt så jag somnade en timme bredvid honom, mysigaste på länge! 


Sen stack jag hem, stack till gymmet (värdelöst pass) som avslutades med 20 min cross. Sen till Sjöbo för att lämna bilen som min bror ska koppla in radio i under helgen och sen handlade jag och mina föräldrar. 


Till slut var jag hemma och byta om för att sen möta upp Emilia och ta oss till min favoritrestaurang i stan; Upp eller Ner. Älskar den restaurangen! 

Hade denna outfit på mig, nya linnet, nya kavajen och nya öronhängen: 
Tog som vanligt ett vitlöksbröd till förrätt - godare vitlöksbröd får man leta rejält efter! 
Till huvudrätt däremot testade jag något helt nytt, det är så kul med denna restaurangen för de byter meny typ tre/fyra gånger om året och jag valde något nytt idag. Kalventrecote med en risotto, picklad rödlök och semitorkade tomater. 
Måste säga att jag var grymt nöjd med maten! Perfekt grillat kött och riktigt god risotto. 


Nästa gång ska jag testa deras fisk&skaldjursgryta, om den finns kvar då såklart för den lockade rätt rejält också. 


Nu ska vi sova för imorgon bitti blir det upp och till tävling i Kristianstad, ska köra från Ystad vid halv sju på morgonen. Godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela