jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Super träningsdag!

Publicerad 2014-03-30 20:14:56 i Allmänt,

Denna dagen har verkligen varit bra, rullat på i ett härligt tempo och hade för en gångs skull en rätt okej lång sovmorgon och slippa vakna sju på morgonen utan halv tio istället. 


Åt en mumsig frukost med nybakade bullar, sista gången med såna bullar på väldigt länge. Därefter stack jag till gymmet och körde ett härligt benpass där man riktigt kände hur både lår och rumpa skakade när jag var klar. Så härligt! 


Bestod av dessa övningar: 

Enbens knäböj i smithmaskinen

Knäböj i smithmaskinen

Gående utfallssteg med kettleballs 

Knäböj med kettleballsving 

Raka marklyft (här skakade rumpan rejält!) 

Kickbacks i crosstrainern 

Liggande benpress 

Liggande legcurl

= 45 min super! 


Därefter hem och äta pyttipannan som jag la upp innan sen fix med tvätten och en 45 minuters PW i solen. Hem och fixa mer med tvätten och sen iväg till gymmet och körde 60 min cardio som fick avsluta kvällen. 
35 minuter på trampmaskinen 
25 minuter på crosstrainern 


Körde hem och avnjöt denna middag: 
Ps: super bra dressing med blandningen av olivolja och balsamvinäger, speciellt i den flaskan. Det blir inte för mycket men man får i sig bra fetter ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela