jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Sjukgymnasten

Publicerad 2014-03-14 10:13:50 i Allmänt,

Igår var jag hos sjukgymnasten efter praktiken, har ju haft problem med axeln nu i flera veckor så jag kände att det var dags att kolla upp det. 


Hon tryckte rundor, testa massa olika övningar med belastning inåt och utåt. Till slut hittade vi massa triggerpunkter i en muskel på skulderbladet. Den muskeln är troligtvis överansträngd eller något och när den har gjort ont så strålar det ut till framsidan av axeln. Hade lite svårt att förstå allting själv men iallafall så ska jag nu få behandling på muskeln på skulderbladet, få alla triggerpunkter utmasserade så att muskeln mjukas upp. När det sen är klart ska vi kolla om det sitter något i själva axeln också men det verkar inte så just nu. 


Efter behandlingen igår kändes axeln helt mörbultad men det är väl bra, då vet man att hon träffat rätt. 


Bästa med hela alltet var att jag får tränar precis hur mycket jag vill men gör någon övning ont så får jag avbryta och testa någon ny övning. Alltså kan jag börja testa mig på armteäning igen - superglad! 
Längtar till gymmet efter praktiken idag!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela