jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Ny variant på köttfärssås

Publicerad 2014-03-05 19:39:40 i Mat,

Då jag försöker undvika rena kolhydrater på kvällarna samt behöver ha lunchlådor med mig till praktiken varje dag nu så gjorde jag ikväll en ny variant på köttfärssås. Till lunchlådorna har jag gjort spaghetti men ikväll blev det stekt sparris och stekt broccoli som fick bli tilltugget. 

Till 3-4 portioner: 
400 gram blandfärs 
500 gram finkrossade tomater m. basilika 
1/2 finhackad gul lök 
1 vitlöksklyfta
1 msk chilisås 
1 msk ketchup 
1 morot
Grillkrydda och salt 


Bryn köttfärs och löken, tillsätt ketchupen, chilisåsen och grillkryddan. Blanda runt. Häll över de finkrossade tomaterna och pressa i vitlöksklyftan. Riv i moroten. Låt stå och sjuda 5-10 minuter. 
Smaka av med salt. 


Servera och njut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela