jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Effektivt magpass

Publicerad 2014-03-12 08:04:47 i Träning,

Som sagt så stack jag ner på kvällen igår och tränade, hade tiden lite emot mig eftersom jag inte var där förrän fem i åtta ungefär och de stänger nio. Jag gjorde det bästa av det, körde 10 minuters uppvärmning på trampmaskinen och sen 6 st superset enligt följande: 


Superset 1: 
Crunch i maskin 3x12
Twist i maskin 3x12/sida 


Superset 2: 
Side bend med kettleball 3x15/sida 
Leg raise, hängande med armstöd 3x30


Superset 3: 
Side bend i ryggresningen 3x15/sida 
Sittande balans ihopdragning, 3x20 

Ihopdragning är alltså detta: 
Jag gör det utan att hålla, därav balansen, då jag tycker det känns mer och blir mer av en utmaning då. 


Superset 4: 
Crunch på balansboll m. medicinboll 3x20 
Omvänd fällkniv med balansboll 3x12 
Såhär ser omvänd fällkniven ut, kan även kallas pike men fällkniv är mer bekant för mig så därför kör jag på det: 


Superset 5: 
Liggande twist 3x10/sida 
Toe-touch med medicinboll 3x15 


Superset 6: 
Liggande side bend 3x15/sida 
Rumplyft 3x12 
Rumplyft ser ut såhär: 
Men jag gör det liggande på marken istället och då har man armarna längs sidorna, annars tar de emot. 


Allt detta gjordes på 45 minuter så jag är helnöjd med gårdagens pass. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela