jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Thaimat utan dess like

Publicerad 2014-04-15 21:46:36 i Mat,

Efter ett okej magpass stack jag hem och värmde thaisoppa med kyckling och paprika i. Den blev lite lös men den är god, Keldas thaisoppa - enkelt och gott. 


MEN 
Det var inte den thaimaten jag tänkte berätta om. Efter träningen idag, alltså på badet då med mina simmare, så bestämde jag och Julia oss för att sticka ut och äta. Hon ville äta pizza men jag försöker fortfarande hålla nere kolhydraterna så föreslog thai istället. OCH gud vad glad jag är för det! 

Vi har ett thaiställe i Ystad som heter Thai Corner och det är nog seriöst den godaste thaimaten jag har ätit. Är ni från Ystad och inte testat - GÖR DET! Och är ni bara förbi en sväng och vill ha något gott, prisvärt och relativt snabbt så är detta stället för det! 
Jag åt en kycklingwok med cashewnötter, äter nästan alltid samma men denna är så magiskt god så kan inte motstå den. Det är nummer 9a på menyn om ni undrar! Går att få utan nötter också om man är allergisk. 
Asså gud!! Tömde fatet, och tog endast detta lilla ris till för att blanda ut lite. Man måste ändå äta lite kolhydrater ju. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela