jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Proteinvåfflor och minifruktsallad

Publicerad 2014-04-21 22:05:55 i Mat,

Kvällen avslutades med att testa ett nytt recept, proteinvåfflor med vaniljsmak. Är inte helt hundra på receptet än men ni får det ändå, med lite små ändringar som jag tror gör det bättre: 


1/2 dl äggvita
1/2 dl havregryn 
1 dl valfri mjölk
1 tsk kokosmjöl
1 tsk fiberhusk
1 tsk bakpulver 
1 tsk honung 
1 portion proteinpulver, jag valde vaniljsmak 


Mixa samman och lägg i våffeljärn, detta blev två stycken våfflor. 

Jag hade sockerfri hallonsylt till mina och det var supergott! 
Efter det åt jag även lite melon och kiwi.
Nu blir det sängen för imorgon måste jag gå en promenad innan skolan, ska gå ner om gymmet för jag glömde min flaska där idag... Mitt underbara minne. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela