jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Hemmagym för magen

Publicerad 2014-04-18 15:28:59 i Träning,

Som jag nämnde innan så var jag sugen på att sticka till gymmet men det var stängt för det är påsk så... Jag körde lite hemmagym med fem magövningar och avslutade med 200 vanliga situps. 


Tog även lite foto under tiden för att visa några av de övningar som jag brukar göra. 

Först en balans fällkniv tror jag man kallar den. 
Starta i detta läge eller ännu längre ner: 
Och dra samman kroppen med böjda knä:

Gjorde även stående sidböjningar, fick använda min ljusstake som lite vikt, börja helt rak: 
Dra sen med hjälp av sidmusklerna i magen ihop på ena sidan i taget: 
Jag använder handen för att känna så jag använder rätt muskler. 


En sista jag gjorde är liggande bensving där man pendlar från sida till sida och försöker hålla nere ryggen så mycket men kan under rörelsen: 


Lite tips ifall någon önskar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela