jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Hellre kort och effektivt än långt och utdraget

Publicerad 2014-04-22 21:52:04 i Allmänt,

Ja, precis så tänker jag kring träningen. Jag sticker hellre till gymmet och har full fokus i 30 minuter och sen sticka hem än att vara där i 1 timme och 30 minuter med halv kass fokusering samt ändå inte hinner speciellt mycket mer än jag gör på de 30 minuterna med fokus. Plus att utöver att jag sparar tid på det så blir det mer flås, mer svett och känns mer som träning för mig som gammal simmare. Det är då det känns som träningen ger mig allra mest. 


Idag cyklade jag dit efter middagen, som ni för övrigt ska få recept på sen, gjorde kyckling nuggets. Körde 35 minuter på crossen i härligt, skönt tempo och sen 25 minuter effektiv magträning. Enligt min app så blev det endast 5 minuters sammanlagd vila under de 25 minuterna så jag är nöjd! 


Nu har jag precis slängt i mig caseinpudding med lite vaniljkvarg och en kiwi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela