jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

En "familjekväll" med min andra familj

Publicerad 2014-04-17 22:44:12 i Allmänt,

Min syster och hennes familj kom hit på middag ikväll, lite spontant och så men det är alltid kul! Hade inget speciellt att göra ändå så det gjorde inget. 


Lagade en riktigt god japaninspirerad wok tror jag man kan kalla det. Det var följande: 

Strimlad kycklingfilé 
Tunt skivad ingefära 
Krossad vitlök 
Färsk broccoli, i små buketter 
Färsk grön sparris i ca 2 com bitar 
Soja 
Vatten 
Olja att steka i 

Det är i princip bara att fräsa på och blanda tills kycklingen är mör och broccoli och sparris mjuknat något. 


Serverades med ris och en sallad. 


Glömde tyvärr foto den men ska försöka göra en step-by-step nästa gång för det var riktigt gott! 


Till fika sen hade jag och Tilde gjort lite nyttigare chokladbollar, dock inte så mycket protein i dem som jag trodde det skulle bli. Kanske får trixa lite med receptet till nästa gång för att se om jag hittar något bättre då de blev väldigt hårda också. 
Just nu ser jag på Eclipse och ska packa ner mina utrensade saker i påsar och sånt innan sängen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela