jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Det här med att äta

Publicerad 2014-04-15 00:35:35 i Allmänt,

Jag har insett under senaste månaderna att det här med att räkna vad man får i sig på en dag inte bara är negativt som många tror. 


För min del handlar det snarare om att veta så att jag får i mig tillräckligt med mat än att veta att jag inte får i mig för mycket mat. Speciellt nu när det blivit poppis med att äta nyttigt, jag har alltid älskat att äta nyttigt men har nog aldrig insett att en hel del av det nyttiga innehåller mindre än onyttigt. Därav "måste" jag försöka ha koll så jag får i mig tillräckligt med mat. Måste, måste jag väl inte men jag kan inte träna så mycket som jag vill och vänta resultat om jag äter för lite. Då bryter jag bara ner musklerna och det blir inga resultat. 


Så nu ikväll slänger jag i mig detta för att få i mig tillräckligt: 
Imorgon ska jag ta en PW på morgonen! Inget snack! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela