jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Uppdaterade mål

Publicerad 2013-09-22 21:25:45 i Allmänt,

Då det har hänt lite saker under de senaste två veckorna som har påverkat min kropp och sådant så kände jag att det var dags att uppdatera mina mål så att jag inte sätter mål som är fullständigt orimliga och icke hållbara för min kropp. Just nu vet jag nämligen inte alls vad min kropp klarar av, framförallt min rygg, och ovanpå det har jag gått och varit förkyld från och till dessa två veckorna så får skjuta på några av målen och ändra några för att inte förstöra min kropp så att det tar än längre tid att nå slutmålet som är att vara nöjd och må bra i min kropp. Det har ingenting med vikt att göra, jag har inte ställt mig på en våg på två veckorna vilket är väldigt bra tycker jag, brukar vara två gånger i veckan annars. Det har heller ingenting att göra med vad andra säger eller tycker, jag mår bra av att träna och därför gör jag det. Jag mår bra av att veta att jag behandlar min kropp rätt och att jag har självdisciplin men man ska självklart ha skoj under tiden också. 
 
Mål 1: Innan september är slut, alltså under de närmsta 20 dagarna, ska jag ha sprungit 4 km utan att stanna. Ändrat till: Jag ska hela oktober ut hålla igång att springa 2 km en gång i veckan minst för att se om ryggen klarar det i långa loppet. 
Mål 2: Under oktober månad ska jag totalt gå minst 80 km. Ändrat till: Jag ska under oktober månad ha gått totalt 100 km, vilket är 3,3 km per dag och de dagarna jag tränar så går jag alltid minst 4 km och de flesta morgnarna har jag en PW på 5 km så det kändes mer utmanande med 100 km men ändå inte utom räckhåll med tanke på att jag kommer ha mycket med lägenheten då. 
Mål 3: Jag ska inom en månad, alltså den 10 oktober, kunna klara av att ta 40 kilo + stång i knäböj.
Mål 4: Då det snart är dags att flytta så ska jag spara pengar vilket innebär att jag inte får handla några kläder, skor eller annat shoppinggrejs förrän jag åker upp till Ullared som ska göras när jag vet när det är dags för och närmar sig  inflyttning. Ändrat till: Nu är troligtvis flytten framflyttad till mitten/slutet av november för det finns mer som jag skulle vilja fixa och det är lika bra att göra det direkt, jag ska fortfarande hålla band på mitt shoppande men ska unna mig ett onlineköp på HM och ett butiksköp på HM också för jag har fått hem rabatter hos de sen jag registrerade mig som egen kund och inte plus på mor bara. 
Mål 5: Det är slut med godis, chips, naturgodis, popcorn, läsk och allt sånt! Detta ska pågå fram tills jag flyttar in i min nya lägenhet. Under denna perioden så får jag två frikort när jag får lov att äta sådant under en kväll men inte mer än två gånger. Ändrat till: Tre frikort om det blir att jag inte flyttar förrän efter den 10 november och sen från och med december så är det fredag och lördag som är ätardag men den ena dagen är riktig ätardag och den andra är nyttigare, alltså då naturgodis, morötter med dippa och annat sånt som är nyttigare "godis". 
 
Tror dessa kommer bli mycket lättare att hålla och mer realistiska sen får vi se i slutet av oktober då jag sätter upp nya mål.
 
Nu ska jag plugga. Puss / J

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela