jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Egengjord lunch

Publicerad 2013-09-24 12:39:04 i Mat,

Älskar när man kommer hem tidigare från skolan så man känner att man faktiskt har lite tid över till annat. Så nu ska jag sticka till gymmet och sen ut och gå en runda med Nyx då hennes husse och matte jobbar innan jag drar ner till badet för lite jobb. 

Till lunch idag testade jag mig fram lite av vad vi hade här hemma. Hade ris som rester och även lövbiff liggande som jag skulle steka och äta igår till middag men kom hem så sent så jag var inte hungrig eller sugen längre. Lunchen blev iallafall såhär: 

100 gram lövbiff 
Ca 120 gram förkokt ris 
Soja 
Krydda lövbiffar och strimla de. Stek med en liten klick margarin tills de fått färg. Blanda ner riset och en skvätt soja och låt stå på värme tills allt är varmt. 
Till det hade jag en klick av créme fraiche med chili och paprika smak och tre stycken körsbärstomater. Allt som allt ca 250 kalorier och var smaskens! 

Puss / J

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela