jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Det här med att flytta hemifrån

Publicerad 2013-09-14 15:46:00 i Allmänt,

Senaste dagarna har min hjärna verkligen gått på helvarv med massa tankar om att flytta hemifrån, planering och upplägg, pengar och kostnader och allt möjligt hit och dit. Vilken soffa? Vilket bord? Vilken färg? Går det att göra så? osv osv. Samtidigt som man blir rätt slut i hjärnan av det så blir man aldrig trött på det. Jag vill så himla gärna flytta hemifrån, är så redo för det och vill bara göra det NU. 
 
Det börjar iallafall närma sig nu. Jag har idag och igår haft fullt igång med att packa ner allt som går att packa redan, det mesta gjordes redan efter jul för att få undan julklappar men nu har alla födelsedagspresenter också packats ner samt sommarkläder och riktigt tjocka vinterkläder eftersom jag kommer flytta mittemellan allting. Än så länge är jag uppe i 12 stycken lådor. Och ska jag vara ärlig så är det nog bara en fjärdedel av allt jag har. Dock är de stora sakerna nerpackade som tar mycket plats så nu är det mest kläder och krimskrams kvar. Men hur kan lilla jag redan vara uppe i 12 lådor?! Hur ska man få plats med allt i lägenheten sen? Såna tankar gör att man blir lite smårädd men helt ärligt, de tankarna tränger jag bort för jag ska ha kul med att flytta! Det ska bli kul att måla och montera och fixa och sen när allt är klart så är det som finns i lägenheten bara mitt, åh vad jag längtar!
 
Skrev på papperna med lägenheten i torsdags också så de är inlämnade till bostadsrättsföreningen. Kolla våra namnteckningar: 
Packningen i fullgång:
Nu MÅSTE jag plugga för ikväll blir det mys och festligheter på det. 
 
Puss / J

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela