jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Dålig uppdatering = Bra och stressig helg

Publicerad 2013-09-08 13:56:00 i Allmänt,

Ja exakt så har det varit. Jag har varit riktigt dålig på att uppdatera bloggen senaste två dagarna men jag har verkligen inte haft tid. Så vi tar en genomgång av vad helgen har erbjudit mig helt enkelt. 
 
Fredag
Började dagen med en promenix redan halv åtta på morgonen sen började fixandet inför lördagen på riktigt. Skrev klart alla handlelistor och sen blev det en storshopping på Ica och en mindre på Willys innan jag hade hittat allt jag skulle ha. Fick även en kopia på Jessicas underbara morotskaka så den skulle jag ge mig på att göra till kvällen efter. 
 
Efter handladet mötte jag upp Emilia och tog en lunchfika på Snuggels, var annars? Sen gick vi och köpte godis till lördagen. Det är sjukt vad konstigt det känns att inte träffa henne varje dag nu, man har jobbat hela sommaren tillsammans och verkligen träffats typ varenda dag så nu hade jag inte träffat henne sen i tisdags så kände att det var på tid på något sätt. Jag vet, sjukt tramsigt men sån är jag ibland!
 
Där efter körde jag, Vicky och Julia in till Lund för simtävling. Våra småttingar skulle simma, eller ja mina är inte så små längre men men, de simmade väldigt bra iallafall! Så jag blev nöjd tränare.
 
Vi körde vidare till Emporia på vägen hem och åt, då var klockan ändå nio så det var verkligen på tiden med middag. När jag kom hem vid tio bakade jag bröd och kokade pasta och kom i säng sen vid tolv tiden. Nedan är en bild från den dagen. Hade på mig vita shorts från okänt ställe (sviiin gamla jeans som jag klippt), linne från Forever 21 och jeansjacka från Lindex. 
 
Lördag
Började även denna dagen med en promenad, skulle jag hinna med någon träning under dagen var det lika bra att göra det direkt på morgonen nämligen. När jag kom hem bakade jag morotskakan, grillade kyckling och gjorde i ordning såser. Sen dukade jag, körde och handlade det absolut sista för att sen blanda samman pastasalladen när jag kom hem innan jag gjorde i ordning mig själv. 
 
Vid halv sex tiden kom Emilia för att hjälpa mig med klädval och annat och sen vid halv sju kom resten av gästerna. Det blev denna klänningen från Newyorker som syns på bilden nedan med min fina Emilia. 
En helt perfekt fodralklänning som inte är på gränsen till för kort som de flesta brukar vara! Vi drack en god fördrink för att sen börja äta, dricka och snapsa. Hälften av snapsarna gick hem iallafall, jag tyckte alla utom en var god men men. Sen öppnade jag presenter, här nedan är en av presenterna, den fick jag av Vicky med flera. Ett Thomas Sabo armband med hänget tro, hopp och kärlek - helt perfekt för mig som är lite av en obotlig romantiker. 
Fick även ett presentkort på Ohlssons Basar och ett på Cervera - båda två helt perfekta nu när man snart ska flytta hemifrån! Fick ett halsband, en tröja, en skål från Marimekko och en halv dag på Saltan = Super glad tjej som tackar så hemskt mycket för alla presenterna. 
 
Efter mig gick vi vidare till Baren en del av oss och en del åkte in till Malmö istället, vilket jag inte orkade. Stod ju till och med och gäspade på baren, inte för att jag hade tråkigt utan för att jag varit igång sen åtta på morgonen. Oavsett så tackar jag så himla mycket för kvällen! 
 
Söndag
Nu har precis ätit rester från gårdagen och tagit en break i städandet. Det är faktiskt inte så mycket som behöver städas, ska ta fram dammsugaren sen när jag vilat en stund men annars ser det rätt bra ut i hela huset. Så tummen upp på det alla gäster! 
Här är då den goda salladen vi åt igår med två såser. Mums. 
 
Efter städningen är klar ska jag ner på badet för idag drar vi igång med de anpassade grupperna vilket ska bli väldigt kul. Hoppas det fungerar bättre denna terminen än förra, vi har ju gjort lite förändringar. Vi får se helt enkelt. 
 
Puss / J

Kommentarer

Postat av: Emilia

Publicerad 2013-09-08 20:52:55

❤❤❤

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela