jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Sushinu

Publicerad 2013-11-22 22:32:10 i Mat,

Var ute och åt med min fredagsmys-kompanjon Emilia idag, vi skulle ju egentligen gå ut och äta varannan fredag hela hösten och testa restaurangerna i stan.. Detta var andra gången.. Nästan pinsamt men det har kommit saker i vägen nu men är vi på gång igen iallafall. 

Idag var vi på Sushinu och åt, en super mysig restaurang i slutet av gågatan, närmst Österportstorg. Det är, som ni hör på namnet, en sushi restaurang men de har även en hel del annat asiatisk inspirerad mat. Dock, eftersom jag hört från flera håll att de sägs ha en av de godaste sushina som finns här nere, så testade jag självklart sushin. Och GUD vad gott det var! 
Gjorde min egna lilla mix till en sushitallrik då jag i princip bara tycker om laxen och räkan. Så blev två nigiri av räka och två av lax samt åtta stycken maki som hette california roll. I rullarna fanns det räka, avokado, gurka, mayo och sen rostade sesamfrön på utsidan. Jag blev sjukt imponerad av maten, nådde helt klart mina förväntningar plus att sushi växer mer och mer på mig. Emilia åt en entrecote wok som också var riktigt god, väldigt saftigt och mört. (Ja, jag smakade av hennes) 

Till efterrätt tog Emilia en chokladkaka, som jag smakade även den. Den var helt ljummen och hade en väldig chokladsmak så den föll också mig i smaken. Men dessa: 
Min efterrätt; passionssorbet och hallonsorbet. Perfekt avslut på kvällen, svalkade ner magen och hade riktigt fräsch smak. Jag blev sådär perfekt mätt idag, inte äckligt mätt som man ofta blir när man äter på restaurang utan lagom mätt. 

Nu ska jag sova, upp tidigt imorgon och ta en PW innan jag kör iväg till Trelleborg för tävling. 

Puss / J

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela