jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Rödbetschips

Publicerad 2013-11-05 21:23:12 i Mat,

Här kommer lite bilder på hur man gör rödbetschipsen: 
Skala rödbetorna
Skiva dem genom en mandolin (försiktigt här - jag skar av en bit av mitt finger..) och få de väldigt tunna
Lägg ut de på en plåt. Jag gjorde nog lite fel här - fyll inte överdrivet utan bara så de täcker. Sen skulle man nog hällt på lite rapsolja som man torkar av lätt och sen på med gott om salt, jag hade en del salt men inte tillräckligt. 
Såhär såg mina ut efter hela natten i ungen på lägsta graderna. Nästa gång ska jag testa tvärtom, så hög värme som möjligt och hålla koll på de eftersom de bara behöver vara inne en liten stund. 
De blev helt okej, vissa blev för tjocka och smackade då för mycket rödbeta. Kanske ska testa med någon annan rotfrukt. Kommer helt klart testa mig fram med sånt här nyttigt godis då jag har riktigt svårt att hålla mig borta från godsaker, behöver annat att ersätta det med. 
Puss / J

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela