jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Ny träningsapp

Publicerad 2013-11-30 11:28:43 i Träning,

Då var det lördag och jag har redan varit på gymmet, gick upp åtta imorse för att hinna med allt som ska göras idag. Idag körde jag ett biceps och triceps pass, började med 15 minuter PW och sen blev det ungefär 40 minuters styrketräning.

 

Jag testar just nu på en ny app som jag hittade i Dagens app och skulle vilja göra lite reklam för, den heter iMuscle 2. Där kan man sätta ihop träningspass efter vilka områden man vill träna, man kan kolla upp vilka övningar som är bra för en specifik muskel på en kroppsmodell som man trycker fram olika muskler på. Man kan även lägga till egna övningar som inte redan finns men det finns faktiskt väldigt många redan, och då har jag inte hunnit kolla igenom allt än. Håller på att testa mig fram och gör lite olika träningsprogram. Så det programmet jag körde idag var ett som jag hade satt samman i den appen, man fyller i hur många rep och hur mycket vikt när man gör träningsprogrammet men under själva träningen kan man fylla i vad man klarade just idag. Där efter sammanställs det hur mycket tid man tränade på, hur mycket man vilade och hur mycket kalorier man brände om man har tillgång till en pulsmätning. Det känns som att den kan vara väldigt bra när man väl har kommit i den och förstår hur allt fungerar, och framförallt hittar man lite tips och inspiration på övningar. Självklart finns det även redan färdiga träningsprogram om man inte vill sätta ihop egna.

Jag försöker sätta ihop egna som är färdiga så att när jag väl kommer till gymmet så är det bara att starta en träning där och följa. Känns som att jag kommer kunna spara tid på det och få en mer effektiv träning. Nu är det enda jag behöver en pulsmätare som går att koppla till telefonen.

Nu blir det plugg för hela slanten i iallafall två timmar.
Puss / J

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela