jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Maten gör träningen

Publicerad 2013-11-22 15:29:50 i Träning,

Ännu ett helt underbart pass nu, blev 35 minuters intensiv kondition på trampmaskinen - högt tempo, mycket svett och pumpande musik i öronen. Idag var det exakt vad kroppen var sugen på! Var egentligen sugen på så himla mycket mer, hade lätt kunnat hålla på minst en kvart till men nu hade jag redan gjort andra planer för eftermiddag så fick nöja mig så. Efter det blev det tio minuter med situps och plankor som en avrundning av detta fina pass. 

Idag märkte jag en sak. Jag åt en sån enorm laddning med lunch när jag kom hem efter skolan plus att jag åt havregrynsgröt till frukost och kroppen hade så mycket energi. Det var riktigt kul att verkligen känna att maten gör skillnad, äter man bra så har man också mer energi och vill så mycket mer. Det kvittar hur många gånger man hör att om du inte äter kan du inte träna och du kommer inte få några resultat från träningen men ingen förstår riktigt det förrän man själv är i situationen och fått egen erfarenhet av det. 

Nu ska jag till lägenheten och inviga duschen!! WOHO!! 

Puss / J

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela