jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Belöning

Publicerad 2013-11-04 11:34:34 i Allmänt,

Nu är äntligen hemtentan inne och jag belönar mig själv med träning.
Låter sjukt kanske men eftersom jag knappt hunnit träna den senaste månaden så har träning verkligen blivit en typ av bonus i livet. För ett halvår sen var det något som var självklart för mig varje dag och nu är det något som jag knappt har tid med. Jag hoppas för min egen skull att jag lyckas få bukt med det för faktum är att jag mår så mycket bättre när jag tränar, får mycket mer än energi och blir på bättre humör för jag mår bra i min kropp. När jag hinner med träning och gör det bra så slipper jag bry mig om hur kroppen ser ut eller vad det står på vågen, jag bryr mig helt enkelt inte för då mår jag bra med mig själv och det är det viktigaste. Det viktiga är inte att det ska stå ett visst nummer på vågen som samhället bestämt eller att man ska vara en viss typ av smal utan att man mår bra med sig själv - och det gör jag när jag hinner träna.
Så med det sagt så har jag redan gjort en ordentlig PW i regnet idag och ska om några timmar ta mig till gymmet innan det är dags för jobb. Så skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela