jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Alla har rätt att vara stolta

Publicerad 2013-11-06 19:23:57 i Allmänt,

Jag har funderat över en sak idag som jag stör mig på från och till och känner att jag måste säga mitt i saken.
Gör man saker för sin egen skull och som man mår bra av så ska man fan ta mig vara stolt över det. Det är ofta folk som gnäller över att andra lägger upp bilder när de tränar eller på hur nyttigt de äter, nästan som att det inte är tillåtet att dem mår bra av att träna och äta nyttigt. Det finns faktiskt personer som rent ut sagt mår riktigt jävla bra av att träna, som inte tycker det är en börda att röra på sig, som inte drar sig för att gå den där extra kilometern till jobbet eller skolan istället för att köra bilen. Det finns personer som tycker det är gott med grönsaker, som inte tycker att socker är det bästa som finns och som faktiskt mår bra av att skippa den sista fikabullen på kvällen innan man går och lägger sig. Bara för att man inte sälv är så så betyder inte det att det är fel när andra personer är så. Och vi har faktiskt ingen rätt att dömma de personer som lever ett hälsosammare liv. De enda som vet om de mår bra eller inte är personerna själva och möjligtvis personer i deras närmsta omgivning men utöver det så är det ingen annan som har rätt att säga någonting om saken, speciellt inte vi som bara tittar på utifrån.
Samma sak gäller allt annat i livet. Senast idag diskuterades det om det faktum att jag aldrig har testat röka. Och det har alltid varit många som sagt att det inte skadar att testa, man blir inte beroende av en gång bara osv men faktum är att jag är stolt över att jag inte har rökt och det har jag rätt att vara - utan att personer utifrån har rätt att döma en. De har ingen koll verken på min mat, min träning, mitt välmående eller något annat i mitt liv för den delen och har därför ingen rätt att säga till mig vad jag har rätt att vara stolt över och inte.
Så var den tanken!
Puss / J
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela