jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Om att få bekräftelse, växa som människa och förhållanden

Publicerad 2013-12-01 22:37:40 i Allmänt, Texter,

Då var fråga ett av uppgiften klar. Tror jag fick till den rätt men helt ärligt, den behöver inte vara perfekt - det viktiga är att den blir godkänd. 


Det är något jag försöker lära mig nu under de högre utbildningarna jag har gått. Under högstadiet och gymnasiet var mitt mål nästan alltid att ha bästa betyg, jag älskade att få MVG för då visste jag att jag var bra på något. Nu under senare år har jag börjat hitta bekräftelser i andra ställen istället och därmed släppa pressen i skolan. Jag får bekräftelse från mina simmare, från mina kollegor, från min träning varje gång jag har träningsvärk och att försöka nöja sig med det är svårt men jag försöker. Det är svårt eftersom jag nästan alltid har haft en kille som kunnat ge mig bekräftelse, som kunnat få mig att känna mig bra oavsett vad som händer i livet. När jag nu inte haft pojkvän på väldigt länge så är det en riktig omställning. Jag tror självklart att jag växer en massa som människa genom att behöva klara mig igenom så mycket utan pojkvän, och i slutändan blir det troligtvis bäst utveckling för mig själv såhär. 


Men jag ska ju vara ärlig, visst hade det varit skönare och enklare att ha en kille som får en att må så bra bara genom att säga att jag är bra. Fast samtidigt så betyder de bekräftelser jag får idag så mycket mer i längden än en bekräftelse från en pojkvän som i princip "måste" känna som om mig för annars hade han ju inte varit tillsammans med mig. 


Förstår ni vad jag menar? Blir lite förvirrad själv men jag vill att ni ska veta att det gör inget att vara själv. Man växer av det och när man väl träffar någon så blir det äkta eftersom man då inte söker bekräftelse utan man söker en partner som kan komplettera en. Man får ett vuxet förhållande för man har lärt sig älska sig själv innan man älskar någon annan. Detta får man bäst genom att tvingas vara själv så trots att jag saknar att ha ett förhållande så vet jag att i slutändan blir det bra. Och jag vet att det inte är något fel på att vara singel. Men det är heller inget fel på att vilja ha ett förhållande eller att ha ett förhållande. Jag tror självklart att man växer i ett förhållande också men jag tror att man växer mer, snabbare utan ett förhållande. 


Lite kvällstankar. Nu ska jag sova, upp med tuppen imorgon för lite kondition på gymmet. 
Godnatt. Puss / J

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela