jennilund.blogg.se

En blogg som kommer handla om allt som mitt liv innebär men kommer även varieras med en del texter, dikter och bilder.

Emporia med "lillsyrran"

Publicerad 2013-12-12 23:08:03 i Allmänt,

Gårdagen bestod alltså av skola, fick ut den nya uppgiften som jag ska börja med på lördag eller om jag får tid, redan imorgon. Först och främst ska jag få upp så mycket som möjligt i lägenheten för att fixa där imorgon men lördag måste bli lite plugg. Ska börja läsa imorgon på tåget iallafall (bestämde jag precis nu för stressen började trycka på kände jag). 


Efter skolan hämtade mor upp mig på skolan och vi körde ut till Ikea för att köpa bland det sista som behövs nu. Dock bestämde jag idag att där är lite saker till som jag vill ha från Ikea till lägenheten, får köpa det i nästa vecka. 


Mor stack vidare till jobb och jag stack till emporia för att vänta på Tilde, min systerdotter som väldigt ofta känns som min lillasyster. Vi skulle shoppa julklappar som hon ska ge bort och jag passade på att köpa lite på Clas Ohlsson och Cervera till lägenheten. Dock började vi allt med en fika på espresso house. 
Jag testade deras vinter frapino, vilket var gott men ingen wow-faktor. Tilde åt pannkakor som ni ser i bakgrunden. Vidare och handlade några julklappar, samt lite till mig själv innan det var dags för middag. 
Båda två valde thai, jag åt något kycklingwok med cashewnötter och ris och Tilde åt vårrullar med ris. 
Det var däremot väldigt gott men ack alldeles för mycket mat för mig. Orkade inte riktigt allt, snarare kanske hälften. Men stor del var nog för att jag visste att vi skulle äta fro-yo innan vi stack där ifrån. Vilket vi också gjorde, se så smarrigt: 
Vilken superdag! 


Ikväll har jag fixat ännu mer i lägenheten, hann ingen träning men på lördag ska det bli ett kortare pass iallafall och kanske även söndag men jag får se om jag hinner. Plugget går före och just dessa två veckor även lägenheten så allt blir klart. 

Nu är det dags att sova. Godnatt! 
Puss / J

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela